Taśmy pakowe z nadrukiem cieszą się coraz większą popularnością. Z ich zalet korzystają przede wszystkim firmy działające w branży e-commerce. Taśmy służą do zabezpieczania przesyłek i realizacji strategii marketingowej.
Jednym z pytań, które pojawia się, gdy rozważasz zastosowanie taśmy pakowej z nadrukiem, jest to, czy możesz samodzielnie przygotować jej projekt. Czy potrzebujesz specjalistycznych umiejętności graficznych, czy może wystarczy prosta koncepcja? A może lepiej powierzyć to zadanie profesjonalnej firmie, która zajmuje się produkcją taśm z nadrukiem?
Czy można samodzielnie przygotować projekt taśmy pakowej?
Profesjonalna firma zajmująca się produkcją taśm pakowych z powodzeniem wykona taśmę z nadrukiem według projektu powierzonego lub własnego. Oznacza to, iż nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś samodzielnie (Ty lub Twój grafik) przygotował projekt nadruku na taśmę pakową i przekazał go do realizacji. Zanim jednak przystąpisz do tego zadania, sprawdź, co jest istotne dla osiągnięcia profesjonalnego rezultatu.
Kluczowe elementy projektu taśmy pakowej
Nasze doświadczenie w branży systemów opakowaniowych podpowiada nam, że przygotowanie dobrego projektu taśmy pakowej wymaga przemyślenia kilku podstawowych elementów. To:
logo,
kolorystyka,
hasła reklamowe,
informacje dodatkowe.
Logo
Logo jest centralnym elementem identyfikacji wizualnej marki, dlatego powinno być wyraźnie umieszczone na taśmie. Upewnij się, że jest ono dobrze widoczne i czytelne. Zależnie od przeznaczenia taśmy i funkcji, jakie chcemy żeby pełniła projekt może obejmować wyłącznie nadrukowanie na taśmę logo/logotypu lub wkomponowanie w całość także informacji dodatkowych – motta firmy, hasła reklamowego lub zwrotu, którego celem jest budowanie pozytywnych doświadczeń odbiorcy (np. „Dziękujemy za zakupy!”, „Dziękujemy za zaufanie!”).
Kolorystyka
Kolory użyte w projekcie powinny być zgodne z paletą barw stosowaną przez Twoją firmę. Kolor taśmy i nadruku powinien być spójny z identyfikacją wizualną marki, aby podkreślać profesjonalizm i spójność wizerunku.
Reklama
Taśma z nadrukiem może być nośnikiem różnych treści, także marketingowych. Na powierzchni taśmy możesz umieścić hasło reklamowe, informację o promocji, motto firmy, call to action w postaci zaproszenia do odwiedzenia sklepu czy strony internetowej. Możliwości w tym zakresie są praktycznie nieograniczone. Warto jednak pamiętać, żeby drukowana treść była zwięzła i czytelna.
Informacje dodatkowe
Taśma może być również nośnikiem praktycznych informacji i wskazówek dotyczących sposobu obchodzenia się z zawartością paczki. Piktogramy i krótkie komunikaty, typu „Ostrożnie SZKŁO” z pewnością zwiększą bezpieczeństwo delikatnych przedmiotów w transporcie.
Taśmy pakowe z nadrukiem cieszą się coraz większą popularnością. Z ich zalet korzystają przede wszystkim firmy działające w branży e-commerce. Taśmy służą do zabezpieczania przesyłek i realizacji strategii marketingowej.
Jednym z pytań, które pojawia się, gdy rozważasz zastosowanie taśmy pakowej z nadrukiem, jest to, czy możesz samodzielnie przygotować jej projekt. Czy potrzebujesz specjalistycznych umiejętności graficznych, czy może wystarczy prosta koncepcja? A może lepiej powierzyć to zadanie profesjonalnej firmie, która zajmuje się produkcją taśm z nadrukiem?
Czy można samodzielnie przygotować projekt taśmy pakowej?
Profesjonalna firma zajmująca się produkcją taśm pakowych z powodzeniem wykona taśmę z nadrukiem według projektu powierzonego lub własnego. Oznacza to, iż nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś samodzielnie (Ty lub Twój grafik) przygotował projekt nadruku na taśmę pakową i przekazał go do realizacji. Zanim jednak przystąpisz do tego zadania, sprawdź, co jest istotne dla osiągnięcia profesjonalnego rezultatu.
Kluczowe elementy projektu taśmy pakowej
Nasze doświadczenie w branży systemów opakowaniowych podpowiada nam, że przygotowanie dobrego projektu taśmy pakowej wymaga przemyślenia kilku podstawowych elementów. To:
Logo
Logo jest centralnym elementem identyfikacji wizualnej marki, dlatego powinno być wyraźnie umieszczone na taśmie. Upewnij się, że jest ono dobrze widoczne i czytelne. Zależnie od przeznaczenia taśmy i funkcji, jakie chcemy żeby pełniła projekt może obejmować wyłącznie nadrukowanie na taśmę logo/logotypu lub wkomponowanie w całość także informacji dodatkowych – motta firmy, hasła reklamowego lub zwrotu, którego celem jest budowanie pozytywnych doświadczeń odbiorcy (np. „Dziękujemy za zakupy!”, „Dziękujemy za zaufanie!”).
Kolorystyka
Kolory użyte w projekcie powinny być zgodne z paletą barw stosowaną przez Twoją firmę. Kolor taśmy i nadruku powinien być spójny z identyfikacją wizualną marki, aby podkreślać profesjonalizm i spójność wizerunku.
Reklama
Taśma z nadrukiem może być nośnikiem różnych treści, także marketingowych. Na powierzchni taśmy możesz umieścić hasło reklamowe, informację o promocji, motto firmy, call to action w postaci zaproszenia do odwiedzenia sklepu czy strony internetowej. Możliwości w tym zakresie są praktycznie nieograniczone. Warto jednak pamiętać, żeby drukowana treść była zwięzła i czytelna.
Informacje dodatkowe
Taśma może być również nośnikiem praktycznych informacji i wskazówek dotyczących sposobu obchodzenia się z zawartością paczki. Piktogramy i krótkie komunikaty, typu „Ostrożnie SZKŁO” z pewnością zwiększą bezpieczeństwo delikatnych przedmiotów w transporcie.
Ostatnie posty
Pakowanie z folią bąbelkową – niezawodna ochrona
2024-10-10Jaka taśma na lakier na samochodowy?
2024-10-10Jak wybrać najlepszą taśmę lakierniczą do różnych
2024-10-10Rodzaje opakowań w e-commerce – co wybrać
2024-10-10Jakie są zastosowania taśmy papierowej?
2024-10-10