info@larmont.pl al. Niepodległości 124/22, Warszawa +48 22 400 40 00

  • Polski
  • English

Czy można samemu przygotować projekt na taśmę pakową z nadrukiem? - Larmont

  • Strona główna
  • Czy można samemu przygotować projekt na taśmę pakową z nadrukiem?
Czy można samemu przygotować projekt na taśmę pakową z nadrukiem

Taśmy pakowe z nadrukiem cieszą się coraz większą popularnością. Z ich zalet korzystają przede wszystkim firmy działające w branży e-commerce. Taśmy służą do zabezpieczania przesyłek i realizacji strategii marketingowej.

Jednym z pytań, które pojawia się, gdy rozważasz zastosowanie taśmy pakowej z nadrukiem, jest to, czy możesz samodzielnie przygotować jej projekt. Czy potrzebujesz specjalistycznych umiejętności graficznych, czy może wystarczy prosta koncepcja? A może lepiej powierzyć to zadanie profesjonalnej firmie, która zajmuje się produkcją taśm z nadrukiem?

Czy można samodzielnie przygotować projekt taśmy pakowej?

Profesjonalna firma zajmująca się produkcją taśm pakowych z powodzeniem wykona taśmę z nadrukiem według projektu powierzonego lub własnego. Oznacza to, iż nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś samodzielnie (Ty lub Twój grafik) przygotował projekt nadruku na taśmę pakową i przekazał go do realizacji. Zanim jednak przystąpisz do tego zadania, sprawdź, co jest istotne dla osiągnięcia profesjonalnego rezultatu.

Kluczowe elementy projektu taśmy pakowej

Nasze doświadczenie w branży systemów opakowaniowych podpowiada nam, że przygotowanie dobrego projektu taśmy pakowej wymaga przemyślenia kilku podstawowych elementów. To:

  • logo,
  • kolorystyka,
  • hasła reklamowe,
  • informacje dodatkowe.

Logo

Logo jest centralnym elementem identyfikacji wizualnej marki, dlatego powinno być wyraźnie umieszczone na taśmie. Upewnij się, że jest ono dobrze widoczne i czytelne. Zależnie od przeznaczenia taśmy i funkcji, jakie chcemy żeby pełniła projekt może obejmować wyłącznie nadrukowanie na taśmę logo/logotypu lub wkomponowanie w całość także informacji dodatkowych – motta firmy, hasła reklamowego lub zwrotu, którego celem jest budowanie pozytywnych doświadczeń odbiorcy (np. „Dziękujemy za zakupy!”, „Dziękujemy za zaufanie!”).

Kolorystyka

Kolory użyte w projekcie powinny być zgodne z paletą barw stosowaną przez Twoją firmę. Kolor taśmy i nadruku powinien być spójny z identyfikacją wizualną marki, aby podkreślać profesjonalizm i spójność wizerunku.

Reklama

Taśma z nadrukiem może być nośnikiem różnych treści, także marketingowych. Na powierzchni taśmy możesz umieścić hasło reklamowe, informację o promocji, motto firmy, call to action w postaci zaproszenia do odwiedzenia sklepu czy strony internetowej. Możliwości w tym zakresie są praktycznie nieograniczone. Warto jednak pamiętać, żeby drukowana treść była zwięzła i czytelna.

Informacje dodatkowe

Taśma może być również nośnikiem praktycznych informacji i wskazówek dotyczących sposobu obchodzenia się z zawartością paczki. Piktogramy i krótkie komunikaty, typu „Ostrożnie SZKŁO” z pewnością zwiększą bezpieczeństwo delikatnych przedmiotów w transporcie.

X